Käimasolevad projektid:
Programm: Erasmus +
Meede: Põhimeede 2 (KA2)
DERIN - digitaalse hariduse valmisolek mere- ja siseveenavigatsioonis - 2020-1-RO01-KA226-VET-095726
Juhtpartner: Rumeenia merekoolituskeskus - CERONAV
Partnerid:
• Transpordi- ja liiklusteaduskond - Horvaatia
• Varna Tehnikaülikool - Bulgaaria
• STC Groupp - Holland
• Läti Mereakadeemia - Läti
• Eesti Merekool – Eesti
Seotud partnerid:
• Volga State University of Water Transport - Russia
• Kongsberg Digital As, Maritime Simulation - Norway
• Wärtsilä Voyage - Ireland
Periood: 24 kuud (01.03.2021 - 28.02.2023)
ANPCDEFP poolt heaks kiidetud eelarve kokku: 179.995 eurot
Eesti Merekooli eelarve: 23.305 eurot
Projekti kokkuvõte:
Aegadel, kui intelligentset õppimist on COVID-19 pandeemia kiirendanud ning globaalselt toimus õppes tohutu nihe veebikeskkonna suunas, sõltub iga sektori positsioon sellest, kui palju on digitaliseerimist omaks võetud. Tekkinud probleeme saab lahendada vaid siis, kui haridus vastaks praegustele nõuetele ning muutub tulevikukindlamaks. Selleks on vajalik, et institutsioonid teevad koostööd ning soovivad oma teadmisi, kogemusi ja ressursse ühendada .
Eesmärgiga suurendada haridus- ja tehnoloogiaasutuste suutlikkust ja tõhusust digitaalse koolituse pakkumisel, nägid 6 ELi riiki (Rumeenia, Bulgaaria, Horvaatia, Hollandi, Läti ja Eesti) pigem selle keerulise perioodi võimalusi kui tekkivaid probleeme ja otsustasid teha koostööd merealase kutsehariduse ja koolituste läbiviijate digioskuste parandamiseks. Mõistes, et praegused oskused vajavad täiendavat digitaalset haridust, tuleks pakkuda koolitajatele vastavaid lisateadmisi assotsieerunud partnerite ja sidusrühmade abil.
Kuna koolituse teoreetiline osa on digitaalses vormingus kättesaadav, on DERIN-projekti keskmes praktiliste koolituste või vähemalt teatud protsendi sellest digitaalses keskkonnas õigete vahendite abil nihutamine, arvestades mitmekesisuse ja tehnoloogia arenguga.
Partnerid on kutsehariduskoolidest, kolmest mere- ja siseveekogude koolituskeskusest, ülemaailmselt tegutsevast haridus- ja teadusasutusest ning kõrgkoolidest. CERONAVi koordineerimisel valivad partnerid asjakohased õppemoodulid, mida saab kohandada uuenduslike multimeediumivahendite, -rakenduste ja -ressursside jaoks, testitakse ja tutvutakse nimetatud vahenditega, millele järgneb vastavate multimeediumõppematerjalide (õppekava, õppemeetodid, protseduurid, rolli- ja stsenaariumid, videod jne) praktilise koolituse tööriistakomplekt, mis sisaldab ka juhendajaid koolitajatele.
Asjakohase tulemuse saavutamiseks toimub kolm õppimist õpetavat koolitust. Spetsiaalne õpilastele mõeldud koolitustegevus võimaldab koolitajatel saada lõppkasutajate ja praktikantide tagasisidet, et uuendada teadmisi ja pädevust uues töökeskkonnas.
Kuna simulaatorite kasutamisel on mere- ja siseveelaevanduse hariduses oluline osa praktikantide tööks vajalike pädevuste arendamisel siis pööratakse erilist tähelepanu uuenduslike ja hõlpsasti juurdepääsetavate kursusemoodulite väljatöötamisele internetis avatud õppematerjalide kaudu.
Spetsiaalselt loodud kutsehariduse ja -koolituse õpetajate ja koolitajate võimekuse suurendamiseks, keskendudes nende digitaalsele pädevusele ja võimele uuendada veebiressursse ja -vahendeid, nende kasutamist ja kujundamist, töötab projekt välja õpetajatele / koolitajatele mõeldud tööriistakomplekti, sealhulgas äsja välja töötatud materjalid.
Samm edasi ja suurema ulatuse saavutamiseks töötatakse välja poliitilised soovitused ja suunised, et keskenduda projekti mõjudele ja pärandile, mis on suunatud mere- ja siseveetranspordiga seotud kohaliku, piirkondliku, riikliku ja Euroopa tasandi sektori sidusrühmadele.
Arvestada tuleb veetranspordi suurt sektorit koos kõigi selle mõjudega ELi majandusele, kuna rahvusvahelisel tasandil nii hästi reguleeritud ja standardiseeritud tööstuses on koolitus alati oluline.
Levitamistegevused viiakse läbi selleks, et tõsta teadlikkust, suurendada teadmisi, mõjutada suhtumist ja lõpuks muuta huvitatud ja asjakohaste osapoolte käitumist, sealhulgas vähemalt üks üritus igas kuues partnerriigis. Kvaliteetse järelevalve ja kontrolliga tagatakse kõrgetasemeliste tulemuste ja jätkusuutlike tulemuste ülekandmine erinevates haridusvaldkondades ning assotsieerunud partnerite toel suurematele territooriumidele jõudmiseks.
Euroopa Komisjoni toetus selle väljaande koostamisele ei tähenda sisu kinnitamist, mis peegeldaks ainult autorite seisukohti ning rahvusagentuur ja komisjon ei saa olla vastutavad selles sisalduva teabe, mis tahes kasutamise eest.
***
Lõppenud projektid:
Erasmus+ projekt "Ole valmis homseks: noorte varustamine katastroofide ennetamise oskustega", mis toimus Türgi linnas Sakarya 19-26.05.2025, oli korraldatud TÜRGI Looduskatastroofide ja Suurõnnestuste Riigiameti (AFAD) poolt.
Projektis osalesid kuus parimat Eesti Merekooli teise kursuse õpilast:
21LJ rühmast Meribell Rüütel, Marten Eerik Saarna, Ingar Umb ja Ilja Tšekmarjov ning
25LM rühmast Sander Nermann ja Romet Koha.
Õpilased esindasid kooli väärikalt. Neile anti peale grupijuhi Darja Günteri kiituskirja ka Eesti Merekooli direktori käskkirjaga nr 4-1/25/39 ametlik kiitus:
"Türgi koostööprojekti korraldajate, osalenud teiste riikide grupijuhtide ja õpilaste poolt merekooli õpilastele avaldatud tunnustuse kohta viisaka ja lugupidava hoiaku, valmisoleku eest aidata ja oskuse eest luua sooja ning toetavat õhkkonda"
Projekti esimesel päeval külastasime AFAD-i peakontorit ning Sakarya linnavalitsust, kus kohtuti kohtuti ka linnapea asetäitjaga. Samuti käidi maavärinate muuseumis, kus osalejad said kogeda 6.8 magnituudiga maavärinat simulaatoris. Igal õhtul toimusid kultuuriõhtud, kus osalejad tutvustasid oma riiki, kultuuri ja rahvustoite. Eesti kõrval osalesid projektis ka õpilased ja juhendajad Türgist, Serbiast, Bulgaariast ja Rumeeniast.
Teine päev oli üks kõige huvitavamaid!
Meil oli ainulaadne võimalus kõrvalt jälgida riikliku tasandi päästeõppusi, mis olid muljetavaldavad nii ulatuselt, kui ka detailsuselt. Nägime:
- tehisliku katastroofi tagajärgede likvideerimist, kus päästjad evakueerisid inimesi radioaktiivsest tsoonist,
- 7.2 magnituudise maavärina järgset päästeoperatsiooni, mille käigus otsiti ellujäänuid varemetest. Stsenaarium oli eluline ja emotsionaalne - kohalike näitlejate kehastatud "sugulased" jooksid paanikas rusude vahele ja segasid päästetöid. Olukorra lahendamiseks kaasati sõjavägi, politsei ja kiirabi, kes pakkusid ka psühholoogilist abi,
- samuti toimus inimeste päästmine üleujutuse järgses olukorras - kahjuks ei jõudnud me seda osa õppusest ise jälgida.
Türgi riigil on selles valdkonnas väga palju näidata ja jagada – arvestades, kui sageli seal loodusõnnetusi esineb, on nende valmisolek ja professionaalsus muljetavaldav. See kogemus andis meile hindamatu võimaluse näha, kuidas kriisiolukordades tegutsetakse päriselt.
Järgmisel päeval viibisime terve päeva Sakarya Ülikoolis.
Ülikoolilinnak on tohutult suur ja väga roheline - seal asub 5 instituuti, üle 100 teaduskonna, 3 kutsekooli ja 1 konservatoorium. Rohkem kui 40% teaduskondadest pakub õpet täielikult inglise keeles. Seetõttu õpivad siin tudengid kõigilt mandritelt. Tegemist on avalikkusele suletud alaga, kus on olemas oma bussiliinid, poed, kohvikud, raamatukogud (suurim neist on avatud ööpäevaringselt) ning palvepaigad, sealhulgas kirikud ja mošeed. Linnak asub kaunil mäel ja pakub imelisi vaateid Sapanca järvele.
Iga riik sai ülesandeks valmistada ette esitluse, kus hinnatakse loodusõnnetusi ja katastroofe, asjakohaseid seadusi ning meetmeid, mida on rakendatud enne hädaolukorda, selle ajal ja pärast seda.
Õppuste päev - nüüd oli meie kord aktiivselt tegutseda!
Saime proovida kokkuvarisenud maja simulatsioonis kuulamismeetodit: rühm liigub vaikselt mööda varemeid, seejärel hüüab keegi: „Oleme päästjad! Kas keegi on elus?“ Pärast seda kuulatakse viis sekundit tähelepanelikult, kas kostub karjumist või koputusi. Seejärel korratakse tegevust. Kui keegi kuuleb midagi, minnakse vaikselt ja märkamatult tagasi peakoordinaatori juurde ning antakse teada, kust suunast midagi kuulda oli. See koht märgistatakse värviga.
Teine rühm puurib ava suure trelliga. Pneumaatiliste lõikuritega saab lõigata metallarmatuuri ja puitkonstruktsioone. Elektro-pneumaatilise tõsteseadmega tõstetakse suuri ja raskeid betoonpaneele.
Kolmas rühm sai võimaluse ronida varemetesse. See osa oli päris raske. Simulatsioonis olid väga kitsad tunnelid, kohati ka kividega. Sees ei saanud isegi käpuli liikuda – ainult pikali. Sees oli pikk labürint. Roomates tundus, nagu see ei lõppeks kunagi. Põlvedele ja küünarnukkidele oli valus. Kui aga mõelda, et see on päris päästeoperatsioon ja sees on inimesed, siis ei ole see enam mingi nali.
Päeva lõpus said kõik osalejad AFADi esmaabi-seljakotid koos varustusega ning sertifikaadid.
Pildid ja videodlink opens on new page
- Programm: Erasmus +
Kestvus: 01-08.10.2021
Projekt: "If You Find The Education, Everywhere Gives You Satisfaction"link opens on new page
Partnerid:
• Bayburt University Sport Academy Student Club - Türgi
• Students' Organization PANEUROPA - Poola
• Greek Odysseuses - Kreeka
• Conexão Jovem - Portugal
- Programm: Erasmus +
Kestvus: 01-08.09.2021
Projekt: "If you want them always fly do not let the lake get dry"link opens on new page
Partnerid:
• Lake Protectors of Anatolia - Türgi
• ECO POWER - Poola
• EKO - ZHIVOT KAVADARCI - Makedoonia
• ASOCIACION VIAJE A LA SOSTENIBILIDAD - Hispaania
• OCTOP'US - Prantsusmaa
- OnBoard-Med – Harmonization of on Board Medical Treatment, Occupational Safety and Emergency Skills in Baltic Sea Shipping
- Erasmus+ Youth Exchange Project "reLAKE IT!"
- "Eesti parim praktika Gruusia kutsehariduse konkurentsivõime toetuseks II"
- PRÕM projekt "Kutsehariduse maine tõstmine"
- Eesti Merekooli kommunikatsioonistrateegia
- "Eesti parim praktika Gruusia kutsehariduse konkurentsivõime toetuseks"
- "Õppeklassides õpetaja töökohtade sisustamine IT seadmetega"
- "Õppijate väljalangevuse vähendamine kutseharidussüsteemist"
- "Karjääriteenuste süsteemi arendamine 2008-2013"