- 1920 1. märtsil alustas Tallinnas, Endla tänav 19 asuvas majas tööd Puidutööstuse õppetöökoda (6 õpilasega). See oli Eestis esimeseks poeglaste tööstuskooliks ja esimeseks sammuks kutsehariduse arengus.
- 1924 nimetati kool ümber Riigi puu- ja rauatöökooliks.
- 1926 mais nimetati kool Riigi Tööstuskooliks Tallinnas.
- 1935 olid koolis järgmised osakonnad: mööblitöö, metallitöö, mööblipolsterdamise, sadulsepatöö ja maalritöö osakonnad.
- 1936 Riigi Tööstuskool reorganiseeriti Riigi Tööstuskooliks õppeajaga 4 aastat.
- 1938 Merekoolide seadus link opens on new page1938 Merekoolide seadus ">
- 1939 lõpetas Riigi Tööstuskooli I lend - 5 õpilast.
- 1940 Oli lõpetanud kooli 14 lendu 305 lõpetanuga.
- 1941 paljud tööstuskooli õpilased ja lõpetajad läksid rindele.
- 1944 algas purunenud koolihoone taastamine. Kool nimetati ümber Tööstuskooliks nr 1. Baasettevõtteks määrati Eesti Riiklik merelaevandus.
- 1945 ulatus õpilaste arv koolis 400-ni ja õppetöö toimus lukksepa, metallitreiali, elektrilukksepa ja tisleri erialal.
- 1947 õpilaste arv suurenes koolis 525-ni.
- 1954 kooli baasettevõtteks määrati ENSV Kalatööstuse Ministeerium ja alustati kaadri väljaõpet kalalaevastikule.
- 1957 kool reorganiseeriti Tallinna Tehnikakooliks nr 1 ning lõpetas I lend mereerialal.
- 1962 kool nimetati Linnakutsekooliks nr 1. Tulid juurde uued erialad: laevamotorist, I klassi madrus, laevaremondi lukksepp. Tootmisbaasideks määrati Tallinna Traallaevastiku ja Külmutuslaevastiku baasid.
- 1967 lisaks mereerialadele alustas kaadri väljaõpet polügraafiatööstusele masinladujate, kõrgtrükkijate ja köitjate erialal.
- 1968 kool reorganiseeriti Tallinna Kutsekeskkooliks nr 1.
- 1971 lõpetas kooli I lend keskharidusega laevaelektrikuid ja laevamasiniste. Peale mainitud erialade oli kooli õppeprogrammis erinevatel aastatel veel mimed teised erialad - laeva elektrik - automaatik, väikelaeva püügimeister, laeva tehnoloogiliste seadmete seadistaja, väikelaevajuht (-200 ja -300 BRT), väikelaevajuht-püügimeister, laevamehaanik ja laevaremondilukksepp.
- 1972 valmis kooli uus ühiselamu Västriku 8.
- 1979 avati koolis uus eriala - sekretär-masinakirjutajad ( tehnikakooli grupp ).
- 1992 15. mail likvideeriti Kutsekeskkool nr 1 ja septembris jätkus õppetöö Eesti Merehariduskeskuse Ametikooli nime all. Koolis õpetati kolme eriala: kipper - püügimeister laevadele kuni 300 BRT, laevamehaanik (kuni 750 kW) ja laeva külmutusseadmete masinist-nooremmadrus.
- 1994 1. oktoobril avati filiaal Tartus jõelaevnike koolitamiseks.
- 1996 1. septembril toodi õppetöö Karu 16 üle Västriku 8. Ühiselamu esimene ja teine korrus kohandati õpperuumideks.
- 1998 erialadeks kapten-püügimeister ( -500 BRT), mootorlaevamehaanik ( -750 kW), külmutusseadmete masinist-madrus.
- 1999 22. septembril nimetati kool ümber Eesti Mereakadeemia Ametikooliks.
- 2001 22. oktoobril muudeti kooli nimi Eesti Mereakadeemia Merekooliks.
- 2004 mai alustas õppetööd esimene kaugõppe rühm laevajuhtimise erialal piiramatu vahitüürimehe tasemel. Pool aastat hiljem alustas tööd piiramatu vahimehaanika eriala kaugõppe rühm
- 2006 17.juuni lõpetas esimene vahitüürimeeste kaugõppe rühm.
- 2006 alustas tööd esimene õpperühm Merekooli Pärnu osakonnas
- 2009 22. jaanuar Haridus-ja teadusminister kinnitas Meresõiduspetsialistide riikliku õppekava
- 2009 august kolis Pärnu osakond Mihkli 2a õppehoonesse
- 2009 17. august kolis merekool Mustakivi tee 25
- 2010 23. august kolis Pärnu osakond Pargi 1 õppehoonesse Pärnu kesklinnas
- 2011 august sulges Pärnu osakond oma uksed
- 2012 07. jaanuaril muutus EMA Merekool seoses Mereakadeemia põhimääruse muutmisega EMERA kutseõppeosakonnaks.
- 2013 07.jaanuaril alustas EMERA kutseõppeosakond õppetööd Kopli 101, hoovimaja II korrusel.
- 2014 1.mail asutati Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatav kutseõppeasutus Eesti Merekool.
Avaldatud 06.03.2023.
Viimati muudetud 04.04.2023.